Pasti in priložnosti v družinskih podjetjih
Z leti sem spoznal več kot 1000 poslovno-družinskih zgodb podjetnikov, ki so tako ali drugače vstopali v čevlje staršev. Pretesne ali prevelike, praktično nikoli čisto prave.
Ne morete se izogniti vsem pastem in realizirati vseh priložnosti v družinskih podjetjih.
Družinsko ali katerokoli drugo podjetje se ne rodi z navodili za delovanje.
Ni se vam treba vedno učiti iz svojih napak, ampak se lahko učite iz napak drugih, saj boste tako hitreje napredovali.
V družinskih podjetjih gre za posebnost, saj se neposredno prepleta osebno in poslovno življenje, med generacijami.
Gre predvsem zato, da se odgovornost prenese iz ene osebe v skladu s ciljem podjetja na več članov družine, da se poišče skupen jezik. Predvsem pa, da se loči poslovni cilj od osebnega.
Podjetje ne sme postati del družine, temveč le del življenja.
Z uspehi podjetnikov se že več kot 20 let ukvarjam kot raziskovalec, pisec, psihoterapevt in podjetnik. Predvsem me zanima, zakaj so podjetniki uspešni, kaj vse je vplivalo na njihove odločitve in kako razmišljajo. V bistvu me je vedno zanimala miselnost zmagovalcev.
V veliki meri sem jih primerjal s športniki. In najpomembnejše, kar sem odkril, je, da je nekaterim uspeh v breme, drugim pa v veselje.
Tega najprej nisem razumel! Šele ko sem naredil serijo intervjujev z najuspešnejšimi podjetniki, s takšnimi, ki so za svoj uspeh dobili različne nagrade. Nato pa počasi izginili s podjetniškega parketa.
Zanimalo me je, zakaj se ne ukvarjajo več s podjetništvom, če pa so bili najuspešnejši v svoji branži. Pa mi niso znali razložiti. Enostavno niso več čutili, oz. so se nekako izgubili, niso vedeli, kako naprej. In – zanimivo vsi so imeli zelo podobne odgovore.
Na svetovanjih družinskim podjetjem se poglobimo v te odgovore in vaše razmišljanje. Pregledamo vse pasti in priložnosti, ki se pojavljajo v družinskih podjetjih.
Kaj pomeni, če imaš Uspeh za pritisk in kaj pomeni, če imaš Uspeh za logično posledico tega, kar počneš?
Ni nujno, da se že rodite kot podjetnik, temveč vas v podjetniške vode lahko odpeljejo vaše sanje. Sanje, ki pa si jih ne smete omejevati, temveč jim morate pustiti, da zaživijo v polni meri, pa če so še tako nore.
V bistvu ni razlike med odnosom v podjetju ali v družini in velja, da je podjetje = družina.
Postavljena morajo biti določena pravila, kjer pa deležniki ne smemo sklepati kompromisov ali se samo prilagajati, ali celo podrejati.
Namen svetovanj družinskim podjetjem je predvsem priprava in drugačen pogled na razmišljanje v družinskem podjetništvu.
Pomembno je, da preden sprejmete odločitve, ki naj bodo vedno dolgoročne, o vsaki temeljito premislite. Najprej poglejte nase, kako bo ta odločitev vplivala na vas in potem na okolico. Pomemben je vrstni red, najprej VI, šele nato drugi. Vendar pa na druge nikoli ne smete pozabiti.
Pomembno je, da so vaše misli pri sprejemanju odločitev čiste, da izhajate iz miru, ki ste ga dosegli pri sebi.
Pomembni osebni cilji, poslovni cilji pa morajo podpirati osebne cilje. In to je formula uspeha za srečo. To dosežemo skupaj skozi proces svetovanja pri katerem uvedemo spremembe, coaching za vodje, analizo procesov, kadrov, dokumentov, vodenje kolegijev …
Spremembe se začnejo pri delegiranju nalog in komunikacije, profiliranje, psihoterapija za zaposlene in družinske člane …
To je le nekaj – pasti in priložnosti družinskih podjetij.
Za vsa vprašanja in rezervacije terminov sem dosegljiv na: ddr@milankrajnc.mc
Prejmite brezplačni avdio zapis:
Šola osebnostne spremembe.
Brezplačna e-knjiga:
Psihologija Marketinga
Avtor članka: Milan Krajnc, pedagog, podjetnik & krizni vodja
Naučim vas pogledati “nase”, kot na tretjo osebo. Za več informacij ali spoznavno srečanje mi pišite na official@milankrajnc.com
Dinamičen model vodenja
Namen knjige je predstaviti dinamični model vodenja, ki se je v več kot stotih primerih pokazal kot odličen način, kako priti iz poslovne in osebne krize ter kako premagati težave, ne da bi sploh zašli v krizo.