Spremembe so pri reorganizacijah neizogibne, ne bojte se jih, ker so pot do nove rasti.
Podjetja se prestrukturirajo iz različnih razlogov. Včasih so v to prisiljeni zaradi spreminjajočih se trgov, ki zahtevajo nove pristope, ali pa je reorganizacija potrebna za rast podjetja.
Zakaj zaposleni občutijo strah, paranojo, negotovost in raztresenost ob besedi »reorganizacija«?
Največjo oviro za reorganizacijo predstavljajo – zaposleni. Zakaj? Navajeni so delati na stabilen način, ona pa jim to onemogoča, saj se morajo nalog lotiti na drugačen način.
Prav tako preprečuje, da bi padli v ustaljene vzorce, in jih spodbuja k nenehnemu razmišljanju o napredku.
Ključno pri reorganizaciji je, da pri njej sodeluje celotna ekipa, saj jo tako lahko najhitreje zaključimo.
Reorganizacija naj poteka postopoma! Spreminjanje vsega naenkrat bi pomenilo zmedo, če že ne kaos.
Po mojih 25-letnih izkušnjah je ena najpogostejših in temeljnih napak podjetij ta, da v postopek ne vključijo vseh zaposlenih ali da tega ne storijo dovolj zgodaj v procesu reorganizacije.
Zavedati se morate, da je organizacijska shema zgolj okostje podjetja. Vsi zaposleni pa so mišice in tkiva, ki ga držijo skupaj in mu omogočajo delovanje.
Z njimi ravnajte dostojanstveno in spoštljivo ter jih obveščajte o tem, kaj se dogaja. Ignoriranje in skrivanje skrivnosti pred njimi je ena izmed največjih napak managerjev. Ne lažite jim, da bi se počutili bolje. Povejte, kaj se v podjetju dogaja in da potrebujete njihovo sodelovanje na vseh področjih.
Morate biti natančni. Razložite jim v jeziku, ki ga razumejo. Kaj prinaša reorganizacija? Kaj se bo zgodilo in kdaj? Kaj to pomeni za njihova delovna mesta? Kaj pričakujete od njih? Kaj lahko prispevajo?
Prav tako je ključno, da upoštevate vsaj nekaj predlogov zaposlenih, da bodo bolj motivirani za spremembe. Odgovorite čim prej in ohranite odprto komunikacijo.
Reorganizacija je končana, ko vsi v podjetju začnejo upoštevati nova pravila.
Biti odprt od samega začetka je tveganje, ki ne bo delovalo v vsakem podjetju. Obstaja pa velika verjetnost, da se bodo zaposleni počutili povezani s podjetjem in bodo storili vse, da zagotovijo uspeh.
Reorganizacijo mora voditi nekdo, ki ni vpleten v proces podjetja.
Na voljo sem vam, če potrebujete storitve strokovnjaka.
Vabljeni, da stopite v stik z mano.
Prejmite brezplačni avdio zapis:
Šola osebnostne spremembe.
Brezplačna e-knjiga:
Psihologija Marketinga
Avtor članka: Milan Krajnc, pedagog, podjetnik & krizni vodja
Naučim vas pogledati “nase”, kot na tretjo osebo. Za več informacij ali spoznavno srečanje mi pišite na official@milankrajnc.com
Dinamičen model vodenja
Namen knjige je predstaviti dinamični model vodenja, ki se je v več kot stotih primerih pokazal kot odličen način, kako priti iz poslovne in osebne krize ter kako premagati težave, ne da bi sploh zašli v krizo.