Kako rešiti krizo? Kako stopiti iz problema in ga pri tem še rešiti? - Milan Krajnc
CategoriesNovi zapisi

Pri reševanju kriz je najbolj pomemben prvi korak, če s prvim korakom naredimo napako je bolje, da se takoj umaknemo.

Krizo namreč lahko rešuje tisti, ki s problemom ni obremenjen. Zato se v podjetjih vedno priporoča, da se za premagovanje krize najame krizni management, skupina zunanjih svetovalcev ali svetovalec, ki prereže “gordijski vozel”, umiri teren (komunikacijo, vzdušje, organizacijo), ter pripravi podlage za novo organizacijo. Nato mora priti vodstvo ali vodja, ki bo novo organizacijo pripeljalo v “življenje”. Ta oseba je dejansko novi direktor.

Vsak dan slišim stavek: »Kako naj rešim Krizo?« Odgovor je lahko zelo enostaven, če poznamo, kdo je krizo povzročil. Težje jo je seveda rešiti. Vendar prvi pogoj, ki se ga moramo zavedati je, da je vsaka kriza rešljiva. Najtežje je rešiti krizo, ki smo jo povzročili sami. Največjo napako naredimo, če pričnemo sami reševati krizo, ki smo jo povzročili, kajti rezultat bo, še večja kriza.

Prejmite brezplačni avdio zapis:
Šola osebnostne spremembe.

Izpolnite spodnji obrazec in na vpisan e-naslov boste prejeli avdio zapis.

Kadar rešujemo krizo ne smemo biti ozko gledi, temveč se moramo dvigniti zelo visoko nad problem in vedno gledati globalno ali kot »videti veliko sliko«. Samo tako bomo lahko krizo pričeli reševati na pravem koncu. 

Pretekli direktor (če govorimo o podjetju) ali krizni manager nikoli ne moreta voditi podjetja, ko preide iz krize. Zakaj? Pretekli direktor je s svojim vedenjem pripeljal podjetje v krizno stanje, kar pomeni, da mora najprej spremeniti vedenjske vzorce, če želi podjetje voditi na drugačen način (torej pogojno lahko vodi podjetje še naprej), če ne bo prišlo do ponovne krize. Krizni manager pa izključno zna reševati krize, kar pomeni, če podjetje spravi iz krize, ga dalje ne bo znal voditi, temveč lahko ponovno ustvari krizo, da jo bo spet lahko rešil.

Kako rešiti krizo? Kako stopiti iz problema in ga pri tem še rešiti? - Milan Krajnc

Če smo mi tisti, ki smo povzročili krizo in bi podjetje vseeno radi vodili naprej (predvsem če smo mi lastniki večinskega kapitala v njem), moramo pri sebi spremeniti vedenjske vzorce, ki so povzročili krizno stanje v podjetju. To lahko opravimo v času sanacije podjetja. Tako se istočasno “sanirata” podjetje in direktor.

Najprej se mora direktor naučiti stopiti iz problema. Pomeni na sebe in podjetje pogledati kot na tretjo osebo. Saj direktor v času delovanja v podjetju prične na podjetje gledati, kot na enega od svojih telesnih organov in ni več pozoren na napake, ki nastajajo.

Kratka vaja:

Poskusimo si predstavljati svojo podobo, ki jo posedemo nasproti sebe, ter na njo pogledamo kot na tretjo osebo, osebo, ki je ne poznamo in jo počasi pričnemo opisovati. Kaj vidimo na njej, kaj menimo o njenih oblačili, drži, izrazu na obrazu, kaj menimo kakšni so življenjski cilji, kaj pričakuje od dneva, kako se počuti, kako reagira v določenih situacija… skratka, kot ste že ugotovili, postopoma preusmerimo pozornost drugam, pri tem pa spoznavamo sami sebe na drugačen način. Tak pogovor bi naj trajal vsaj 30 minut, več dni zapored. Po tem času se bomo zelo zbistrili, predvsem pa je priporočljivo, da zamenjamo vsakodnevno lokacijo. Seveda na ta način ne bomo rešili krize čez noč, temveč bomo postopoma pričeli videti realne probleme in vzroke zanje, kar pomeni da jih bomo lahko postopoma pričeli odpravljati. Vendar proces lahko traja predolgo, zato vam svetujem da si poiščete zunanjega svetovalca ali terapevta.

Brezplačna e-knjiga:
Psihologija Marketinga

zupanska-akademija-prijava - Milan Krajnc

Če naredim povzetek. Kadar začutite, da gre nekaj narobe, ali so vaši sodelavci, bližnji, poslovni parterji nezadovoljni, ustavite ustaljene aktivnosti, vendar ne delajte nobenih drastičnih sprememb v tistem trenutku, temveč si moramo vzeti čas za premislek in se postavite izven problema. Če vam nebo uspelo, si poiščite zunanjo pomoč. Zapomnite si, da je vsaka kriza rešljiva, pa čeprav se v tistem trenutku zdi nemogoče.

Avtor - Milan Krajnc

Avtor članka: Milan Krajnc, pedagog, podjetnik & krizni vodja
Naučim vas pogledati “nase”, kot na tretjo osebo. Za več informacij ali spoznavno srečanje mi pišite na official@milankrajnc.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

0
    0
    Vaša košarica
    Vaša košarica je praznaTrgovina
    Add to cart