Kadar organizacija in uspeh podjetja ne rasteta enakomerno, se v podjetju prične najprej organizacijska kriza in nato še finančna.
V takšnem podjetju je potrebno najprej narediti temeljito analizo. S pomočjo katere pridemo do vzroka krize. Nato se postavi generalni cilj podjetja. Če je analiza pokazala, da je več dejavnosti enakovrednih in da jih je škoda opustiti potem je priporočljivo, da se naredi več pravnih oseb. Najpogostejši pojav je preoblikovanje v holding.
Pričetek poslovanja je vedno najtežje, kljub temu, da imamo zelo natančen cilj kaj bi počeli, nas administracija in bitka za preživetje prisilita, da »poprimemo za vsako delo«. Ker cilja ne dosežemo čez noč, se usmeritev podjetja počasi »razvodeni«. Tako podjetje po nekaj letih poslovanja nima več primarne dejavnosti, v javnosti je znano po kakšni drugi in ne po tisti, ki
je zapisana kot cilj, zaposleni ne vedo, kaj je njihova naloga. Če se direktor tega pravočasno zave je potrebno podjetje reorganizirati, če ne, lahko potone.
Prejmite brezplačni avdio zapis:
Šola osebnostne spremembe.
Po analizi, pri postavljanju generalnega cilja podjetja, je ta lahko popolnoma nov ali pa se obnovi prvoten. Kar se v praksi zgodi zelo redko.
Podjetniki, ki so ustanovili podjetje so v tem času že osebno zrasli in imajo od življenja drugačna pričakovanja. Od cilja in rezultatov analize pa je tudi odvisna nadaljnja reorganizacija oz. prestrukturiranje. S ciljem se predvsem določi nosilna dejavnost.
Analiza lahko pokaže, da je v podjetju več enakovrednih dejavnosti, da imajo kadri potenciale, ki jih podjetje še ni izkoristilo ali pa da si je razvilo veliko prepoznavnost v določenem »krogu«. Seveda analiza lahko pokaže tudi slabe rezultate in je na koncu najbolje, da se podjetniška zgodba na tem podjetju konča, ter nadaljuje na drugem.
Cilj, ki si ga postavimo je predvsem osebni cilj podjetnika, kaj želi s podjetjem doseči. Podjetnik lahko želi podjetje ohraniti za svoje potomce, zaključiti poslovanje, početi posel samo še iz užitka, skratka, cilj mora predvsem izhajati iz lastnika, ki ne sme biti »ujetnik« podjetja.
Če je analiza pokazala, da je več dejavnosti enakovrednih in da jih je škoda opustiti potem je priporočljivo, da se naredi več pravnih oseb. Najpogostejši pojav je preoblikovanje v holding. Kar pomeni, da obstoječe podjetje prevzame vlogo upravljanja premoženja in kapitala novo ustanovljenih podjetij. Hkrati pa skrbi za blagovno znamko. Novo ustanovljena podjetja prevzamejo ime nosilnega podjetja in dodatek, ki ponazarja njihovo dejavnost.
Tako so nekatera podjetja usmerjena v izključno proizvodnjo ali storitev in jim ostala podjetja nudijo administrativno, trženjsko in nabavno podporo. Hkrati pa svoje storitve nudijo na trgu. Tako je podjetnik razpršil kapital in zmanjšal tveganja. Hkrati pa je povečal zaupanje zaposlenim v podjetju, kar pripomore k dodani vrednosti posameznega podjetja.
Brezplačna e-knjiga:
Psihologija Marketinga
V takšnem primeru se mora podjetnik-lastnik odmakniti iz operativnega poslovanja podjetja, ter prevzeti samo eno funkcijo. Priporoča se, da prevzame vodilno vlogo in se predvsem ukvarja z upravljanjem premoženja, seveda če se je v to smer dodatno izobraževal v nasprotnem primeru naj postavi neodvisnega direktorja ali preda vodenje svojemu nasledniku s polnimi pooblastili. Če pa je strokovnjak za določeno področje in je škoda to znanje izgubiti se posveti samo temu delu, vodenje pa naj popolnoma zaupa direktorju. V vsakem primeru pa se mora sam izobraževati v smeri upravljanja kapitala, saj kot lastnik še vedno ostaja vpet v podjetje.
Prednosti razdelitve dejavnosti na več podjetij je predvsem poslovna higiena, večji pregled nad poslovanjem, večja samostojnost in odgovornost zaposlenih, razpršenost kapitala, manjše tveganje, ter dvig kvalitete stroke.
Slabosti razdelitve dejavnosti so večji stroški upravljanja, ustvarjanje konkurence, manjša kontrola nad direktorji (odvisno od organiziranosti).
Avtor članka: Milan Krajnc, pedagog, podjetnik & krizni vodja
Naučim vas pogledati “nase”, kot na tretjo osebo. Za več informacij ali spoznavno srečanje mi pišite na official@milankrajnc.com
Dinamičen model vodenja
Namen knjige je predstaviti dinamični model vodenja, ki se je v več kot stotih primerih pokazal kot odličen način, kako priti iz poslovne in osebne krize ter kako premagati težave, ne da bi sploh zašli v krizo.