Henry Ford eden najbogatejših ljudi vseh časov, je dejal: »Vprašate me lahko karkoli, samo ne kako sem zaslužil prvi milijon!«
Ta zapis je uvod v raziskovalni projekt o vzrokih in reševanju korupcije v Republiki Sloveniji. Predvsem bi rad pokazal na vzroke, ki povzročijo korupcijsko oz. kriminalno dejanje. Raziskovalni projekt sem začel tik preden se je kriza začela, zato sem ga trenutno ustavil, kajti razmere, po krizi s sprejemanjem nove zakonodaje bodo pogoji oz. rezultati drugačni.
Prejmite brezplačni avdio zapis:
Šola osebnostne spremembe.
V tem trenutku ne morem zatrditi, da bo nova zakonodaja zmanjšala stopnjo korupcije. To kar pa vidim in podatki do katerih imam dostop, pa lahko rečem, da s tem, ko nekatere politične stranke zavirajo sprejemanje nove zakonodaje, povečujejo stopnjo korupcije.
V kolikor si je pri predlogu prvotne zakonodaje, kdo »odprl vrata«, za kakšno koruptivno dejanje, pomeni, da je bila relativno čista pot da se nekdo okoristi, a hkrati tudi enostavno za nadziranje in morda na ta način nastane mala škoda, saj je tukaj ponavadi samo ena oseba ali skupina. S tem, ko pa se takšna zakonodaja začne spreminjati, koragirati, nastane še več napak in še več skupin si odpre vrata.
Tako nekdo misli, kako je uspel preprečiti kriminalno dejanje, v resnici pa je pospešil proces in povečal kriminal. Ali je zato kriv, ker je hotel pomagati rešiti situacijo, pa jo je v resnici poslabšal? Če na to odgovorim, kot laik, lahko rečem da DA!
Namreč tudi ko policija zbira dokaze, kjer imajo sum, najprej pod nadzorom pustijo, da nekdo v času nadzora, naredi več kaznivih dejanj, da imajo verodostojne dokaze. To je popolnoma legitimen pravni proces. Zato bi se tudi opozicija tega morala zavedati, da s svojimi partizanskimi akcijami delajo več škode, kot koristi. Bolje bi bilo, da bi vse skupaj pustili na miru in pustili, da aktualna vlada naredi, kot misli, da je najbolje. Vse ostalo pa se bo odkrivalo na koncu. S takšnimi partizanskimi akcijami, pa samo zakrivajo sledi. Če seveda sploh ima kdo kakšen »škodoželen« plan.
Vse kar pišem nič ni utemeljeno, tega sem se lotil na podlagi govoric in nekaj indicev, še pod prejšnjo vlado; predvsem pa iščem model kako približati Dinamični model vodenja državni upravi. Kajti ta poslovni model, dejansko onemogoča koruptivna dejanja. Se pa predvsem zavzemam, da se stopnja kultura lobiranja dvigne na višji nivo. Namreč večina ljudi misli, da so lobisti nekaj slabega, da so tisti, ki kradejo. V resnici pa so to ljudje z avtoriteto in strokovnim znanjem, ki pred politiko zastopajo določene skupine. Z upoštevanjem lobistov, se lahko stopnja korupcije zmanjša, saj so oni komunikacijski kanali, ne več različni posredniki. Tako je nadzor lahko bolj poenostavljen.
Da naši politiki, ne bi bili tako lahkoverni, ali pa da jih ne bi nekdo manipuliral z raznimi »dobrohotnimi« informacijami. Bi morali biti bolj izobraženi, predvsem pa na višjem zavestnem nivoju.
Torej ena od rešitev, za zmanjšanje stopnje korupcije; je višja stopnja splošne izobraženosti slovenskih politikov in poslancev. Zato bi bilo najbolje, da so volitve eno leto pred prevzemom funkcije, v tem času, pa imajo poslanci čas, da gredo skozi določeno stopnjo osebne in strokovne preobrazbe. Sami pa v tem času tudi dovolj dozorijo in tudi uplahne tista začetna zagnanost v kateri se narediti največ napak.
Predvideni vzroki za korupcijo:
- Največji povzročitelj korupcije je nizka stopnja splošne izobraženosti slovenskih poslancev.
- Kar bom v eden od naslednjih zapisov opisoval, je neučinkovita državna uprava, zaradi preveč administracije, nejasnih procesov in preveč zaposlenih, glede na učinkovitost.
- Prenizke plače ključnih odločevalcev v državni upravi. Ponovno smo pri naših poslancih, kar pa izhaja iz njihove nizke samozavesti.
- Slovenija nima jasnega cilja, kam sploh gremo, zato pa so ljudje nemirni, ker ni jasne prihodnosti in večina razmišlja samo o kratkotrajnih rešitvah, kar pa korupcija v osnovi je.
- Nizka kultura vodenja državne uprave.
- … več pa bomo naštel po končani raziskavi, kar pa se bo najbrž zavleklo v naslednje leto.
Projekt mi bo osnova za naslednji projekt, kako dvigniti samozavest Slovencev. Da bi lahko kdorkoli govoril o prvem milijonu in ga pri tem ne bi bilo sram. Prvi milijon lahko zaslužimo na popolnoma legalen način. Vendar mora država v kateri poslujemo in bivamo ustvariti pogoje. Za korupcijo v 99% ni kriv posameznik, temveč pogoji, ki so ustvarjeni.
Sam sem tudi lobist, vendar v Sloveniji, me raje ne sprejmejo, da ne bi bilo kaj narobe in se potem raje dobijo na kavi. Med tem, ko na zahodu v tujini, drugače sploh s teboj politiki ne želijo govoriti.
Brezplačna e-knjiga:
Psihologija Marketinga
dr. Milan Krajnc je docent za Public Management na Univerzi za Mir pri Združenih narodih, kjer predava tudi področje Lobiranje.
- Je registriran Lobist v Republiki Sloveniji, pod številko: 47
- Je registiran Lobist v parlamentu Evropske unije, pod številko: 901262437498-65
- Je registiran Lobist v parlamentu Kanadi, pod številko: 945607
Avtor članka: Milan Krajnc, pedagog, podjetnik & krizni vodja
Naučim vas pogledati “nase”, kot na tretjo osebo. Za več informacij ali spoznavno srečanje mi pišite na official@milankrajnc.com
Dinamičen model vodenja
Namen knjige je predstaviti dinamični model vodenja, ki se je v več kot stotih primerih pokazal kot odličen način, kako priti iz poslovne in osebne krize ter kako premagati težave, ne da bi sploh zašli v krizo.